DZIWNE ZJAWISKO
Bardzo często się słyszy, że ludzie nie lubią sprzedawać. A kiedy zadaje pytanie podczas wystąpień „jak wielu z Was jest sprzedawcą”, podnoszą rękę do góry zazwyczaj Ci, którzy mają tak nazwane stanowisko i w ich zakresie obowiązków jest określony wynik finansowy.
A dlaczego nazwałem wstępniak DZIWNYM ZJAWISKIEM?
Przede wszystkim dlatego, że to właśnie ✅ sprzedaż powoduje rozwój. A ✅ rozwój sprawia, że biznes staje się zabawą. A ludzie wciskają sobie w głowę, że nie są sprzedawcami. A to co należy zrobić, to właśnie zrozumieć, że ✅ KAŻDY Z NAS JEST SPRZEDAWCĄ.
Podniesienie sprzedaży czyli stworzenie czegoś, czego potrzebują inni ludzie, przynosi wynik, a razem z nim SENS tego czym się zajmujesz.
Kiedy pracujesz, a nie ma wyników, bardzo łatwo i szybko zwątpisz w wartość tego co robisz. I szybko pojawią się pytania „po co to wszystko”.
JESZCZE BARDZIEJ DZIWNE ZJAWISKO, a może nie?
Codziennie sprzedajesz coś komuś. Każdego dnia generujesz jakiś produkt, który trafia do serc ludzi albo jest im zbędny. Zbędność powstaje najczęściej, kiedy próbujesz wymyślić to, czego potrzebują inni zamiast zapytać lub wnioskować z obserwacji co to jest. Do serc trafiasz wtedy, gdy nie tylko skutecznie obserwowałeś i wyciągnąłeś dobre wnioski, ale wtedy, kiedy wierzysz w to co robisz. Oddanie to prawdziwość, a ludzie mogą tylko w tym się zakochać. Podróbki szybko tracą swoją moc.
Jednak kiedy są rezultaty, biznes staje się zabawą, przestajesz tak jakby pracować, a zaczynasz dostrzegać PO CO to wszystko robisz.
Często powtarzane „znajdź swoje PO CO” jest kluczową sprawą, jednak jeżeli PO CO nie przynosi wyników, to szybko zorientuj się, że coś tu nie gra i szukaj błyskawicznie dalej, aby nie zapętlić się w walce o nie wiadomo co. Pętla, w którą możesz trafić, wygląda mniej więcej tak:
Każde PO CO potrzebuje wyniku. Każde. Jeżeli ✅ nie przychodzą rezultaty, potrzebujesz✅ cierpliwości. A jeżeli jej nie masz, to ✅ uczysz się zarządzać sobą w czasie. Kiedy zaczniesz się uczyć zarządzać sobą w czasie, wdrażasz w swoje życie ✅ zmianę nawyków. Kiedy zmiana nawyków jest wymagająca (a jest!!!) zaczynasz ✅ potrzebować pomocy kogoś, kto pomoże Ci zrozumieć jak to zrobić. itd.
A wynik pozwala ominąć trochę tą żmudną drogę.
Zapal się do SPRZEDAWANIA
? Uświadom sobie i swoim zespołom, że tak naprawdę to wyniki sprzedaży tego czym się zajmujesz przynoszą realną i DŁUGOTERMINOWĄ SATYSFAKCJĘ. Sprzedaj sobie mądry CEL – REZULTATY.
? To druga sprzedaż jest potwierdzeniem, że to co masz jest naprawdę dobre. Dbaj zatem o rozwój produktu i SWOJEGO KLIENTA po pierwszej sprzedaży. Powrót klienta potwierdzi SENS tego co robisz. Sprzedaj sobie CO MASZ ROBIĆ – DRUGA SPRZEDAŻ.
? Jakość USŁUGI uzupełnia PRODUKT. Często klient jest gotów zrezygnować trochę z jakości produktu na korzyść jakości usługi. Dbaj o ludzi, będziesz tworzył RELACJE, to one są właśnie powodem do śmiania się, doceniania, istnienia sensu, dobrym spędzaniem czasu, łapaniem radości. Sprzedaj sobie NIEMIERZALNĄ WARTOŚĆ – RELACJE.
? Praktykuj techniki sprzedażowe. Uczenie się, poznawanie, rozwój umiejętności to dbanie o siebie. Jeżeli dbasz tylko o innych, w końcu możesz poczuć, że Ty również potrzebujesz docenienia. Rozwój jest bardzo sprytną i mądrą formułą DOCENIANIA SIEBIE. Sprzedaj sobie siłę na jutro – DOCENIANIE.
? Bez sprzedaży w końcu będziesz głodował. Dlatego zamień GADANIE na SPRZEDAWANIE. Po prostu określ właściwe proporcje tego co robisz – 20% planuj, 80% DZIAŁAJ. Sprzedaj sobie rozwiązanie – działaj BĄDŹ W RUCHU.
To 5 ruchów dzięki, którym powstaje ODPOWIEDŹ PO CO SPRZEDAWAĆ.
DŁUGOTERMINOWA SATYSFAKCJA ? SENS ? RELACJE ? DOCENIANIE ? BĄDŹ W RUCHU
JAK PRZYGOTOWAĆ DZIAŁANIA SPRZEDAŻOWE
Najbardziej skuteczne jest posiadanie jakiegoś narzędzia, dzięki któremu będziesz mógł zaplanować /prowadzony/a krok po kroku/ i monitorować miejsce, w którym jesteś.
Jeżeli nie masz dostępu do narzędzi, nie masz know-how lub po prostu nie wiesz jak to zrobić, spróbuj stworzyć własne narzędzie wg poniższych wskazówek.
- Określ swój CEL. Najlepiej zgodnie z systemem S.M.A.R.T. /Simple-Measurable-Achievable-Relevant-Timely Defined/.
- Określ czas, do kiedy chcesz osiągnąć swój cel.
- Określ Kanały Sprzedaży /najlepiej kilka/.
- Zaplanuj dzień po dniu ile musisz wykonać działań w poszczególnych kanałach sprzedaży, aby osiągnąć swój cel. Pamiętaj, że skuteczność ilościowa rzadko kiedy osiąga 10%.
- Każdego dnia przed zakończeniem dnia pracy wpisz pod planowanym działaniem ilość wykonywanych działań i ich efektywność. Schemat jest taki:
PLAN 10 SPOTKAŃ ➡ ODBYTYCH SPOTKAŃ 4 ➡ SPRZEDAŻ PRODUKTU 2 - Każdego dnia analizuj, który kanał sprzedaży jest najbardziej skuteczny. Skoncentruj się tam, gdzie jest największa skuteczność.
- Każdego dnia analizuj do przodu biorąc pod uwagę skuteczność sprzedaży, co warto zrobić: zmienić lub uruchomić kolejne kanały sprzedaży, zwiększyć ilość działań w kanałach, stworzyć ofertę specjalną, zwiększyć reklamę itp. Plan i monitoring pozwoli Ci dokonywać analizy i wprowadzać KOREKTY.
KLUCZ DO SUKCESU W SPRZEDAŻY
Naucz się lubić sprzedawać. Nie ma innej recepty.
Jeżeli jeszcze nie wiesz po co i jak sprzedawać, przeczytaj jeszcze raz ten artykuł od początku i wyłuskaj kluczowe powody.
Dla mnie kluczowe jest to, że kiedy skutecznie sprzedaję mogę się rozwijać, a kiedy się rozwijam biznes staje się zabawą.
Kiedy nie mam wyników wszystko zamienia się w jeden wielki problem. I w ciągłe funkcjonowanie w bieżączce i poszukiwaniu rozwiązań w zmartwieniach.
W każdym biznesie sprzedaż jest kluczowym elementem – pamiętaj jednak, aby sprzedawać Wartości a nie chcieć zarabiać pieniądze. To ogromna różnica i jednocześnie tajemnica SUKCESU.